Procedura przyjmowania i rozpatrywania reklamacji
- Klient jest uprawniony do bezpłatnego złożenia reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez Integrum Broker sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (dalej: Integrum Broker), w zakresie niezwiązanym z udzielaną ochroną ubezpieczeniową.
- Reklamacja może być złożona w następujący sposób:
- w formie pisemnej – osobiście, bezpośrednio w miejscu siedziby Integrum Broker, a także w jednostkach organizacyjnych jeśli zostały powołane,
- przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt 21 ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. z 2012 r., poz. 1529 z późn. zm.) na adres siedziby Integrum Broker we Wrocławiu,
- ustnie – telefonicznie albo osobiście do protokołu podczas wizyty w siedzibie Integrum Broker we Wrocławiu (wskazane jest wcześniejsze telefoniczne umówienie wizyty),
- w formie elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
- informacje umożliwiające zidentyfikowanie Klienta, którego reklamacja dotyczy oraz dane osoby składającej reklamację,
- opis reklamowanej sytuacji,
- jednoznaczne określenie żądania Klienta.
- Integrum Broker rozpatruje reklamacje dotyczące świadczonych usług niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania reklamacji. Jeżeli przedmiot reklamacji jest bardziej skomplikowany lub wymaga uzyskania dodatkowych informacji lub dokumentów, termin może ulec wydłużeniu o kolejne 30 dni.
- Klientowi przysługuje możliwość odwołania od stanowiska zawartego w odpowiedzi na reklamację. Odwołanie polega na skierowaniu do Integrum Broker w formie pisemnej, prośby o ponowne rozpatrzenie reklamacji. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń Klienta, może on wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego lub z powództwem do sądu powszechnego.